Binnen Ambulancezorg Limburg streven we naar het leveren van de best mogelijke zorg. Een goede samenwerking met andere zorgpartners is daarbij cruciaal. Wij hechten er daarom veel belang aan om feedback te ontvangen wanneer deze samenwerking niet optimaal is verlopen zodat we van deze situaties kunnen leren en zo de kwaliteit van zorg kunnen verbeteren.
Incident melden
Bent u ketenpartner en wilt u een transmuraal incident melden? Volg onderstaande instructies om snel en effectief een melding te doen.
Vul het formulier in via deze link
Onze TIM-coördinatoren nemen deze melding in behandeling. Indien nodig wordt er contact met u opgenomen voor aanvullende informatie.
Het (bijna-)incident wordt onderzocht en er wordt bekeken hoe dit soort situaties in de toekomst voorkomen kunnen worden.
U ontvangt een terugkoppeling zodra het onderzoek is afgerond. Deze terugkoppeling ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres.
Richtlijnen voor een goede melding:
Uw melding heeft als doel de zorg te verbeteren en herhaling van incidenten te voorkomen.
Formuleer uw melding duidelijk, objectief en zonder oordeel.
Vermeld zo weinig mogelijk (bijzondere) persoonsgegevens in de melding en de bijlages.
Vertrouwelijkheid
Ambulancezorg Limburg verwerkt uw gegevens in overeenstemming met de AVG en andere van toepassing zijnde wet- en regelgeving. Uw melding wordt strikt vertrouwelijk behandeld. Informatie wordt niet gedeeld met derden die niet direct betrokken zijn bij het incident. Alleen bij een mogelijke calamiteit wordt de melding gedeeld met de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).
Klacht van een patiënt?
Heeft een patiënt een klacht? Verwijs de patiënt naar het klachtenformulier op onze website of neem contact op met de Klachtenfunctionaris.